Vertrek

31 mei 2009 - Amsterdam, Nederland

Zoals verwacht is dit jaar in Amsterdam weer ongelofelijk snel voorbijgevlogen en omdat ik de tegenwoordigheid van geest had om nog ergens in de drukte een ticket te fixen blijkt mijn vliegtuig over iets meer dan 41 uur de lucht in te gaan. De afgelopen weken kwam er zo nu en dan een pakketje binnenvallen op zeeburgerdijk 45 zodat mijn uitrusting nu redelijk completos is:

Unox muts, wegwerpcameraatje, pampers, badeend, vouwfietsje, portable tvtje, zonnebril en een paar kleren en dan kunnen we er straks tegenaan! Ik hoorde dat ze prachtige musea en gebouwen hebben in Colombia, dat de bloemetjes en de bijtjes af en toe wat bijwerkingen kunnen vertonen, maar dat dat allemaal weer overgaat en dat er natuurlijk een prachtig strandje is met interessante Amerikaanse compagneros y compagneras.

Heb er zin in: TVtje erbij natuurlijk, niets zo lekker als vanaf het buitenland je ding doen: 21 dagen tour de france, twee weken een wimbledon, finaletje roland garros, en tussendoor natuurlijk ultraspannende en verrassende wendingen in slechte en goede tijden, de leeuw van paul en piets weerbericht. Als goed toerist ga ik me natuurlijk dagelijks verkneukelen om het weer in Nederland als ik weer op mijn dagelijkse zonneuurtje lig te bakken!

Jullie horen het wel! Veel spannende verhalen en veel om jaloers op te zijn! Ik vermaak me wel tot mijn vrienden er zijn, dat kan ik heus ook wel even alleen!

1. Gommert Mes:
    31 mei 2009
    Als halve Colombiaan kan ik je zeggen dat je een leuk trip voor de boeg hebt, met name wegens de mensen die je zult ontmoeten.
    In het voetspoor van Bolívar moet je natuurlijk Gabo´s boek "El General en su laberinto" lezen, over de nadagen van El Libertador, de reis van Bogotá naar de caribische kust, de rivier Magdalena afzakkend.
    Simón Bolívar, Zuid Amerikaanse vrijheidsstrijder, die aan de wieg stond van de onafhankelijkheid van landen Panama, Colombia, Ecuador, Peru, Venezuela, en Bolivia dat naar hem vernoemd is. Hij wordt: “El Libertador” ofwel de bevrijder (van de spanjaarden) genoemd. Bolívar was republikein, atheïst, vrijmetselaar en tegen de slavenhandel. In 1813 leidde hij een invasie in Venezuela en in 1814 in Colombia. Spanje was in deze tijd ernstig verzwakt door de Franse bezetting van Napoleon en later door revoluties. In 1819 riep hij de republiek "Gran Colombia" uit, een Federatie van Venezuela, Colombia, Panama, en Ecuador. Bolívar werd president. Hierna verlegde hij zijn activiteiten naar Peru en Bolivia, waar hij in 1824 president van werd en “dictador”, ofwel leider van de politieke en militaire macht ineen. Hij stierf 17 december 1830 in de Hacienda San Pedro Alejandrino in de buurt van Santa Marta: een erg mooi museum (zie bijv. blog http://www.theearthlyparadise.com/2008/07/quinta-de-san-pedro-alejandrino-in_28.html).
    Om de achterblijvers enthousiast te maken voor Colombia, kijk eens op de volgende portal, niet alleen voor Santa Marta, maar voor heel Colombia: http://www.colombia.travel/en/international-tourist/where-to-go/santa-marta
  2. Nathan:
    1 juni 2009
    Hoe lang ga je weg geurts? :)
  3. Mirte:
    1 juni 2009
    jeetje, wist niet dat je al zo snel je biezen zou nemen....
    had nog wel even een witbiertje met je willen drinken in ons amsterdam...
    maar goed, ik zal geduldig wachten tot je weer wederkeert, en me in de tussentijd aanmelden voor je vermakelijke mails ;)

een hele goede tijd gewenst!!
    x mirt
  4. Yori:
    El Rolofo!

Veel plezier en hou het rustig totdat de versterking komt over een maandje..Goede reis!

El Yorillo